Framtiden

Om det går som jag vill så blir jag färdig fysioterapeut nästa vår. Jag sökte in till fysioterapi för att jag var/är intresserad av människans välmående och hur människan funkar. Tyvärr kom jag på ganska sent i utbildningen att fysioterapi inte riktigt var min grej.. Så nu gäller det att fundera igen, vad vill jag bli?

På våren börjar ansökningstiderna till universiteten och yrkeshögskolorna. Min plan är att gå några kurser i kemi och biologi och sen söka in till Helsingfors universitet. Utbildningen jag är intresserad av är näringslära (ravintotiede). Har alltid varit intresserad av mat. Allt från matlagning till vad olika livsmedel innehåller och hur de reagerar med varandra. Skulle ännu vilja veta vad man kan arbeta med, måste ta reda på det.

Får se hur det blir. Har ju alltid skämtat om att öppna ett eget café.. Hehe.

Short version in English:

Next spring I will finish my physiotherapy studies and become a (real) physiotherapist. The human body and healthy living has always interested me but I have come to the conclusion that physiotherapy is not my thing. So next spring I will apply to Helsinki university and hopefully begin my studies in Nutrition next fall.

Let’s see what happens in the future. I have always joked about opening my own café one day… Heh.

Kommentera

