Rhubarb pie

P1030512P1030524  P1030519

Känner ni nångång att ni skulle vilja ha en munsbit med någonting sött? Jag har lösningen! Mitt alldeles egna recept på rabarber-smul-minipaj. Det blir en portion. Använder mig av små hjärtformade pajformar. Eftersom jag har mördeg i frysen kommer jag att använda den. Tycker faktiskt att affärernas frysta pajdegar är minst lika bra som de man gör själv.

Mini rabarber-smulpaj

  • 120 g färdig mördeg
  • 2 msk rabarber (färsk eller fryst)
  • 20 g smör
  • 2 tsk muscovado
  • 50 g havreflingor

Så här gör du

1. Tryck ut degen i formen. Smält smöret och blanda det med havreflingor, muscovado och rabarber. Fyll formen med blandningen.

2. Kavla ut resten av degen och skär tunna remsor som du sedan lägger på pajformen som ett korgmönster.

3. Grädda i 200 grader i ca. 20min. Servera med din favorit vaniljglass!

Kommentera

