Banana pancakes

ImageImageImageImage

Glömde att berätta om min bloggflytt. Ville alltså flytta min blogg för att jag tyckte att det var så svårt att ändra på bloggutseendet på Tumblr. Är ingen expert på html så det gjorde det nästan omöjligt. Nu har jag fixat en sida med alla mina samlade recept och en header som jag ritat helt själv! 😀 I framtiden har jag tänkt skaffa min egen bloggdomain, har inte riktigt tid att mixtra med nåt sånt nu. Måste  försöka koncentrera mig på studierna nu, har just börjat en riktigt tung period. Belöningen är värd all slit, Thailand i två veckor med syrran! YAAHOO.

För att orka med långa pluggdagar måste man få i sig bra och tillräckligt med energi. Här får ni mitt recept på en bra morgonstart! Annars har jag bara ätit plättar till efterrätt så att äta dem till frukost känns lyxigt. Dom här plättarna är förstås mycket nyttigare än vanliga plättar. Win-win!

Banana breakfast pancakes (5st)

Ingredienser

  • 1 Granny smith äpple, skalat och rivet
  • 1 mogen banan
  • 0,5 dl kokosmjölk, kyld eller 0,5 dl kokosflingor
  • 2 ägg
  • 1 tsk vaniljextrakt
  • 1 krm kardemumma

Toppings

  • Kokosflingor
  • Blåbär
  • Kanel

Gör så här

  1. Mosa bananen med en gaffel. Tillsätt resten av ingredienserna och blanda om.
  2. Hetta upp en stekpanna. Stek plättarna i lite avocado/macadamia/mandelolja.
  3. Servera med blåbär, kanel och kokosflingor.
2 thoughts on “Banana pancakes

Kommentera

