Blueberry-ginger bread milkshake

Trött och sliten? Snål på något gott men har ingen ork att gå till affären? Lösningen är här! Cecilias supersnabba, svalkande blåbärsmilkshake!

Haha, kanske inte. Men så var det för mig idag. Som tur råkade jag ha blåbär, vaniljglass och pepparkakor som lämnat efter julen i skåpen. Perfekt. Jättegott blev det. Hade kul igårkväll på inflyttningsfest nr.1. Blåbärscupcakesen var en hit. Fast vi åkte hem redan kl. 12 känns det tungt idag. Har en riktigt onödigt icke-produktiv dag idag. Har massor som skulle kunna göras men det känns som om min hjärna har tagit semester. Jag måste ta fram biokemiboken än idag. Jag lovar..

Har förresten tänkt lite på vad man skulle kunna sälja på Helsingfors restaurangdag. Tänker absolut vara med sen då det blir lite varmare. Måste bara komma på något sött och salt som är lätt att förflytta och lätt att äta. Sen behöver man bara en bra plats, ett bord och gott humör. Tänkte kanske fixa hemmagjorda karelska piroger med olika fyllningar. Något sött måste jag ju också fixa.. Men vad? Cupcakes känns lite tråkigt. Måste fundera 🙂

Blåbärsmilkshake med pepparkakssmul

Ingredienser (2 glas)

  • 300 ml vaniljglass, bra kvalité
  • 2,5 dl mjölk
  • 1,5 dl blåbär, tinade
  • 5 små pepparkakor

1. Mixa ihop allt i en blender.

ImageImageImageImageImageImage

Kommentera

