Carrot cake Smoothie

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Hej alla! Det är långfredag idag, världen känns stilla och ute är det något grått och mulet. Men det är okej, för jag har påsklov! Tänkte att jag skulle sova ut ordentligt idag men vaknade förstås redan 8. Smartare att stiga upp då så känns dagen längre. Blev en lyxfrukost idag med smoothien ovan och en kopp gott te. Idag ska jag testa på ett nytt gym med Esa följt av lunch på Vapiano. Ikväll ska vi på bio och se The Imitation game. Har hört att den ska va bra? Blir en kul dag! 🙂

Till en av mina absoluta favoritkakor hör morotskakan. Därför har jag nu experimenterat lite och gjort en smoothie-version av morotskakan. Har en juicemaskin som jag försöker använda så ofta jag hinner (slår köpt juice varje dag!). För att göra den krämig och len tillsatte jag turkisk jogurt och för att få till sötman; dadlar och lite lönnsirap. Riktigt nöjd med resultatet, kom igen och testa! 😉

GLAD PÅSK!

Smoothie med smak av morotskaka

Ingredienser (2 portioner)

  • 3 dl turkisk jogurt
  • 1 dl morotssaft
  • 8 dadlar
  • (1 msk lönnsirap)
  • 1/2 dl pecan/mandel
  • 1/2 tsk kardemumma
  • 1/4 tsk kanel
  • 1/4 tsk ingefära

Gör så här

  1. Lägg alla ingredienser i en blender och mixa i några minuter tills du fått en slät konsistens. Häll upp i dina finaste glas och njut!
Kommentera

